Peter, Bjorn and John – It beats me every time

Ze zijn aardig alternatief. Ze zijn Zweeds. Ze zijn, jawel, met drie. Ze zijn goed en vooral: Ze zijn zelfs nog beter.

Dat ze slechts met drie zijn is niet zo raar. Al waren ze in het begin op zoek naar een vierde, bas-, speler. Naar het oude engelse gezegde “3 is a crowd” bleven ze dus met drie en ging de toetsenist, Bjorn, op de bas gaan spelen.

Ze hebben ondertussen al drie albums achter de kiezen. Hun twee laatste zijn dik te pruimen. De eerste vond ik nog niet. Ik leerde ze, net als u waarschijnlijk, kennen door hun “Young Folks“. Sindsdien kon fluiten op de radio opnieuw. Een hele zomer lang zelfs. Diezelfde zomer nog zag ik ze live. Raad het of niet, maar de zanger Peter was te beneveld om zijn lippen nog te kunnen krullen. Fluiten zat er niet in die avond. Op z’n bek vallen, dat dan weer wel. Een vriendelijke Luc devos hoorde ik het die avond, ter goedmake, wél fluiten. Bedankt, Luc!

Uit hun tweede album, het beste naar mijn zin, krijgen jullie “It beats me every time”. Most boring video ever, maar de plaat maakt dat goed.

Uw mening? …

augustus 6, 2008. Bjorn and John, Peter.

One Comment

  1. 80cc replied:

    inderdaad een vette schijf, in de verte hebben ze iets mee van de arctic monkeys vind ik…

Geef een reactie

Trackback URI

