Bettie Serveert – Kid’s Allright

Is er iemand die ze vroeger nog aan het werk zag ? Iemand die de wilde haren van de zangeres reeds zag dansen in de jaren 90? Iemand voor wie Bettie Serveert al méér dan tien jaar goeie muziek betekent?

Zelf hoor ik daar spijtig genoeg niet bij, dat verraadt mijn leeftijd trouwens al. Al had ik wel aanwezig willen zijn op één van hun optredens zo’n 15 jaar geleden. Bijna exáct 15 jaar kan ik je zelfs zeggen. In het jaar ’93 kreeg Pinkpop Carol van Dyk op bezoek. Toen al een grote ster in het verre nederland, veel later pas een lichtje in ons belgenland. Hun andere hit Smack haalde hier een eind terug nog hoge cijfers (ik spreek over zo’n zes a zeven jaar geleden) en hun laatste semi-akoestische album ‘Bare Stripped naked’ werd toch heel even ter sprake gebracht. Al verdienen ze veel meer.

Hier spelen ze dus op Pinkpop voor een heuse massa. Ik zag ze zelf in 2005 optreden, ware het voor een iéts kleinere crowd. Ik herinner me de bassist zijn pintje gekregen te hebben, wat later ook z’n plectrum. Daarvoor doet een mens het toch hé…

én ? Iemand die ze inderdaad al eens live mocht horen toen ?

juni 4, 2008. Tags: . bettie serveert.

2 reacties

  1. 80cc replied:

    80cc is in da house!
    Als ik mijn computertje terugheb, word je een favorietje!

  2. Uw Moeder replied:

    Jawel! Ik was erbij! Ze hadden toen pas hun eerste single uit, Tom Boy. Moet zo’n 15 jaar geleden geweest zijn, ergens in Hasselt of omstreken. Geweldig optreden, geweldige band.

Geef een reactie

Trackback URI

